کشورهایی که کمتر نام آنها را شنیده اید


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان


 

کشورهایی که کمتر نام آنها را شنیده اید

 

دوستان عزیز و گرامی مطلب امروز را به معرفی کشورهای کوچکی اختصاص می دهم که شاید کمتر نام آنها را شنیده باشید. امیدوارم این مطلب مورد توجه شما خوبان قرارگیرد.

 

وانواتو

جمعیت: 243300  نفر

پایتخت: پورت ويلا

 

1

  

90%ازجمعیت این کشور به کار ماهیگیری مشغولند و غذای آنها بیشتر ماهی است.  80% از مردم این کشور در انزوای کامل از جهان به سر می برند. تنها ورزش در این کشور ورزش غواصی یا شنا در زیر آب است. 

وانواتو متشكل است از بيش از 75 جزيره، كه برخي كوهستاني و داراي آتش‏فشانهاي فعال هستند.

 

ناورو

جمعیت:14019 نفر

پایتخت: يارن

 

2

 

این کشورکم‌جمعیت‌ترین کشور عضو سازمان ملل متحد است.
این کشور در قرن نوزده میلادی مستعمره آلمان شد. این جزیره را در طول جنگ جهانی دوم ژاپن اشغال کرد. بعد از جنگ هم گرفتار معاهده‌های همکاری بین‌المللی شد. ناورو استقلال خود را در سال ۱۹۶۸ به دست آورد.
رئیس جمهور در این کشور رئیس حکومت و رئیس دولت است. او اعضای کابینه را از میان اعضای مجلس تعیین می‌کند. رئیس جمهور با رای مجلس برای دوره‌ای سه ساله انتخاب می‌شود.
مجلس این کشور ۱۸ عضو دارد که برای دوره‌ای سه ساله با رای مردم انتخاب می‌شوند. سن قانونی دراین کشور ۲۰ سال است.

تووالو

جمعیت: 12373 نفر

پایتخت: فونافوتی

 

3

 

تووالو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس آرام است . این جزیره که در گروه جزایر پلی‌نزی قرار دارد، سابقا جزایر الیس نامیده می‌شده‌است.
این کشور در قرن نوزدهم میلادی مستعمره انگلیس شد و در سال ۱۹۷۸ این کشور استقلال خود را به دست آورد.
 در تووالو که به صورت پادشاهی اداره می‌شود، ملکه انگلیس رئیس حکومت است و نمایندگی از او را یک حکمران در این کشور به عهده دارد.
حکمران را ملکه انگلیس با پیشنهاد نخست وزیر تووالو انتخاب می‌کند.
در این کشور نخست وزیر رئیس دولت است . او و معاونش با رای اعضای مجلس و از میان آنها انتخاب می‌شوند.
مجلس نمایندگان این کشور ۱۵ کرسی دارد که نمایندگان آن با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند.
از نظر مساحت پس از واتیکان، موناکو و ناورو، کوچکترین کشور جهان است.
تووالو که در شمال فیجی قرار دارد، از ۹ جزیرهٔ مرجانی در اقیانوس آرام تشکیل شده‌است. آب و هوای آن، گرمسیری بوده و میزان بارش سالانه آن به ۳۰۰ سانتی متر می‌رسد.
منبع تغذیه اصلی مردم این کشور، ماهی می‌باشد. همچنین، میوه و نارگیل در این کشور کشت می‌شود .

 

كوموروس

جمعیت: 798000 نفر

پایتخت: موروني

 

4

 

این کشور جزیره کوچکی در اقیانوس هند است و بین موزامبیک و ماداگاسکار واقع شده است. قبلا" مستعمره فرانسه بوده است. اکنون بیش از300هزار نفر از جمعیت این کشور در فرانسه زندگی می کنند.  80%از جمعیت این کشور نیز مسلمان هستند.

 

گرنزی

جمعیت: 65653 نفر

پایتخت: سن پتر پورت

 

5

 

این کشور همچنان تحت سلطه انگلیس است ، ولی در اداره امورداخلی کشور استقلال کاملی دارد. این کشور اکنون برای خروج از سلطه انگلستان تلاش می کند. گرنزی در سواحل نورماندی واقع است.

 

جزيرة من

جمعیت: 80085 نفر

پایتخت: داگلاس

6

 

جزیره مَن (به انگلیسی: Isle of Man)‏، جزیره‌ای  واقع در دریای ایرلند است. رئیس دولت این کشور ملکه یا پادشاه انگلیس است ،ولی جزیره جزو بریتانیا  و اتحادیه اروپایی نیست.این جزیره بین انگلستان و ایرلند قراردارد.


توكيلاو

جمعیت: 1416 نفر

پایتخت: ندارد

7

 

این جزیره یا کشور کوچک دارای حکومت خود مختار است و دولت آن به دلیل در آمد های  ناکافی توانایی اداره کشور را ندارد و بیشتر به نیوزلند متکی است.

 

 

جزایر كوك

جمعیت: 19569 نفر

پایتخت: آواروآ

 

8

 

این جزیره به نام کاپیتان کوک دریانورد انگلیسی که در سال 1773 وارد آن شده بود، کوک نامگذاری شده است. سالیانه بیش از 900  هزار گردشگر از این جزیره دیدارمی کنند. این کشور یا جزیره یکی از مهمترین صادرکنندگان مروارید و میوه است.

 

 

 

جزایر پيت كرن

جمعیت: 50  نفر

پایتخت: آدامزتاون

 

9
 
جزایر پیت کرن نام گروهی از جزایر آتشفشانی در جنوب اقیانوس آرام است. این جزیره به  نام ملوانی که برای نخستین بار این جزایر را دیده بود، نامگذاری شده است. او از خدمه ناخدا Philip Carteret درسال ۱۷۶۷ بود..این جزایر هم اکنون مستعمره انگلیس هستند.

 

جمهوری ناگورني قره باغ

 

10

 

 

ناگورنی قره باغ جمهوری مستقل کوچکی است که بین ارمنستان و آذربایجان واقع شده است و از جمله مناطق مین گذاری شده از سوی اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ بین سالهای1991 و1994 به شمار می رود. استقلال این کشور تاکنون از سوی هیچ کشوری حتی ارمنستان به رسمیت  شناخته نشده است .

95 ٪ از جمعیت این کشور ارمنی و بقیه آذربایجانی و یونانی و کرد هستند.
قره‌باغ   در دوران حکومت آقا محمدخان قاجار تخت سلطه ایران قرار داشت ، ولی در سال ۱۱۹۳ در پی جنگهای ایران و روسیه تزاری و انعقاد پیمان گلستان از ایران جدا شد.
  

  

 دوستان لطفا" با کلیک روی تصویر متحرک هریک از وبلاگهای زیریا عنوان آنها  (ازهمه چیز ازهمه جا-گستره -متنوع  و وبلاگ عربی  من هنا و هناک) ازآنها بازدید فرمایید: 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در شنبه 2 دی 1391برچسب:,ساعت 1:1 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت